Nervrötter

Känner du svår smärta som strålar ut mot armar eller ben? Det kan kännas som sveda, stickningar i fötterna eller armar. Smärtan kan följas av delvis eller total förlust av känsel och kraft i fötter eller händer. Det kan då bli omöjligt att stå på tå eller att gå i trappor. Smärtan kan härröra från nervrötter.

Kontakta oss här

Vad kan orsaka smärta från nervrötter?

• diskbråck
  • bentillväxt på ryggraden
  • klämda nervrötter
  • kirurgisk behandlingssvikt

Symtom på smärta från nervrötter

• stickande, brännande eller skarpt pulserande smärta som sprider sig till ena benet
  • förlust av känsel eller muskelstyrka i fingrarna
  • oförmåga att stå på tå eller hälar
  • stickningar och sveda

Hur behandlar EuroPainClinics smärta från nervrötter?

Behandlingen bygger på att vi fastställer den exakta orsaken till smärta och ont i ryggen. För att diagnosticera smärtande nervrötter utför vi vad som kallas Rotblockad under röntgenkontroll, en riktad injektion av ett läkemedel i närheten de drabbade nerverna eller i ryggradskanalen till en specifik nerv. Därefter kommer du i samråd med läkaren överens om en behandlingsplan. Vid behov finns ytterligare minimalinvasiva och endoskopiska behandlingar.

Behandling nervrötter

Hur ställer vi diagnosen smärta från nervrötterna?

Klicka på länken ovan för att se hur behandlingen går till och hur lång tid den tar.

Hur går behandlingen av smärtande nervrötter till?

Klicka på länkarna ovan för att se hur ingreppen går till och hur lång tid de tar.